Wednesday 3 October 2012

Frame. Gambar. Kreatif.


Terlalu banyak gambar untuk dikongsi and you just do not know how to organize it? Instead of just letak dalam photo album, apa kata cuba cara yang a little bit out of ordinary. 1. Bina pokok gambar! Cari ruang yang sesuai, and do it with your kids. It's bonding time! 2. Gunakan gambar yang bersesuaian sebagai signage! 3. Cari sudut yang sesuai, and let your imagination goes wild! Tampal semua gambar kat situ! 4. Jangan buang botol-botol unik yang anda perolehi. Put pictures in it dan jadikan hiasan. Well jangan lupa cuci dulu botol tersebut :) 5. Nampak elegen. Beli frame murah from Hinode atau Daiso, dan frame koleksi gambar anda yang berguni-guni itu! 6. Colors-blended. Rainbow colors may choke some people. But we can't deny the beauty of it. Kalau tak suka budak-budak usik, jangan lah buat 'rainbow' sangat. Lagi satu, gantung tinggi-tinggi, baru tak sampai diorang nak usha. Hahaha*keji* 7. Oh my, I am a botanist-to-be. There are some collections of plant that I really love to press and frame. 8. Love it! Just put motivational words at the back and it turns out captivating! 9. My favorite. As I would love to put the chalkboard in the kitchen too! Gantung je gambar yang banyak sangat tu. Kalau dah boring, boleh tukar arrangement lain. 

2 comments:

  1. she,love this post! because i have these in my house too :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Really? Good for you dear. I wish I can decorate my rental house by splashing colors but in our agreement, tak boleh ubah suai ape2. haha. nak rumah sendiri! Hihi

      Delete